Değerli Öğrenciler,

2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı Güz dönemi kayıt sürecinin düzgün bir şekilde yürütülebilmesi için Elektronik ve Haberleşme Mühendisliği Bölümü tarafından uygulanacak kurallara ilişkin bilgilendirmeler aşağıda listelenmiştir.

  1. 2021-2022 Güz dönemi ders planının uygulanmaya başlaması nedeni ile önceki planlara dâhil olan öğrencilerin almaları gereken derslerde değişiklikler oluşmuştur. Buna göre 2021-2022 Güz Dönemi öncesi planlara dâhil olan öğrenciler bu dönem almaları gereken derslere denk olan yeni plan dersleri için ders denkliklerine (https://www.sis.itu.edu.tr/TR/ogrenci/lisans/ders-denklikleri/ders-denklikleri.php)

    Sayfasından bakabilirler.    
     EHB 328/EHB 328E  dersi ile
    MYZ 307/ MYZ 307E dersi denktir. 

  2. http://www.sis.itu.edu.tr/ sitesindeki akademik takvim ve duyurularda belirtilen ya da belirtilecek olan tarihlerde kayıtlar tüm lisans öğrencilerine açılacaktır. Kayıt tarihleri ile ilgili olabilecek tüm güncellemeleri bu şekilde takip etmeniz önemlidir.
  3. 18 Eylül 2024 tarihinde ÖİDB tarafından ilk kayıtlar açılacaktır. Hangi sınıf düzeylerinin hangi gün ve saatlerde kayıt olacağına ilişkin bilgiler
    http://www.sis.itu.edu.tr/ sitesindeki Akademik Takvim ve (https://www.takvim.sis.itu.edu.tr/AkademikTakvim/TR/akademik-takvim/AkademikTakvimTablo.php)

    duyurulardan takip edebilirler.

  4. Sistemde açıklanan ders programında görüleceği üzere, özellikle zorunlu EEF kodlu derslere sistemde kontenjanı tanımlanan tek şube üzerinden kayıt yapılacaktır.
  5. Özellikle zorunlu ders kontenjanlarının ÖİDB tarafından belirtilen tarihlerde uygun şekilde arttırılması planlandığı için zorunlu derslere kayıtta sorun olmaması beklenmektedir. Bu yüzden ilgili zorunlu dersin tüm şubelerini kontrol ediniz. Şubelerde yer olduğu takdirde yeni kontenjan artışı yapılmamaktadır. İngilizce şubelerde yer olduğu takdirde %30 Türkçe öğrencilerinin de İngilizce şubelere kayıt olması gerekmektedir. Bazı İngilizce şubelerin EHB öğrencilerine ekle-çıkar (add-drop) haftasında açılması söz konusu olabilir.

     İlk kayıt haftasında Türkçe şubelere yerleşememiş öğrencilerin add-drop haftasında kontenjanı olan İngilizce şubelere kayıt olması beklenmektedir.

  6. Dönemin ilk haftası (30 Eylül 2024 -04 Ekim 2024) ders planındaki derslere ekleme-çıkarma yapma (add-drop) haftası olarak belirlenmiştir. Dönem açılmadan önce istediği derslere kayıt yaptıramamış öğrenciler, yer olması halinde ders değişiklikleri yapabilir. Bu hafta aynı zamanda süresi içinde çeşitli nedenlerle hiçbir derse kayıt yaptıramamış öğrenciler için cezalı kayıt haftasıdır.
  7. Derslere add‑drop haftası içinde de kayıt olamayan EHMB öğrencileri ve EHMB ÇAP, Mühendislik Tamamlama vb. öğrencisi olup ön şart koşulları gibi sistemsel sorunlar nedeni ile kayıt yaptıramayan öğrenciler aşağıdaki kurallar çerçevesinde imzalı ve basılı olarak dilekçe verebilir. (Önemli not: e-posta ile yollanan dilekçeler işleme alınmayacaktır).

a. Kurallara uygun olarak hazırlanan dilekçelerin Bölüm Sekreterliği tarafından (imzalı ve basılı olarak) toplanmasına 02 Ekim 2024 Çarşamba günü saat: 08:00 başlanacak olup. 03 Ekim 2024 saat: 14:00’de sonlandırılacaktır.

b. (Önemli not: Dilekçe toplama tarihlerinde sistemden kaynaklanan değişmeler zorunlu olabilir, bu duyuruları takip etmeniz önemlidir.)

c. Yardım bileti ile yollanan ders kayıt talepleri dikkate alınmayacaktır.

d. Dilekçelerin en geç 03 Ekim 2024 Perşembe günü saat:14:00 saatine kadar EHM Bölüm Sekreterliğine teslim edilmesi gerekmektedir.

E-posta adreslerine yollanan dilekçeler kesinlikle dikkate alınmayacaktır.

EEF Kodlu Fakülte havuz derslerine ait talep dilekçelerinin Fakülte Öğrenci Bürosu’na, diğer dersler için dilekçelerin Bölüm Kodlarına uygun olarak (ELK, EHB ve KOM)  ilgili Bölüm Sekreterliklerine teslim edilmesi gerekmektedir.

e. Kontenjan artışına Bölüm Başkanlıkları ve Dekanlık tarafından karar verilecektir.

f. Öğrencilerin (EEF Fakültesi dışındaki Öğretim Üyelerinden almak istedikleri dersler dışında) Fakültemiz Öğretim Üyelerinden ayrıca onay almasına gerek yoktur.

g. Dilekçenize haftalık ders programınızı, transkriptinizi ve (dersi alamamanız mezuniyetinizle ilgili sorun yaratacaksa) mezuniyetime ne kaldı belgesini eklemeniz önemlidir.

h. Dilekçeyi verdikten sonra aynı saatte başka bir ders alır ya da derste oluşacak boşluklar nedeni ile ilgili derse yazılmayı başarırsanız bunu da ivedilikle EHMB Sekreterliğine bildirmeniz süreç açısından önemlidir. Almak istediğiniz ders ile aynı saatte başka derse yazıldıysanız ders kaydınız yapılamaz. Lütfen dilekçelerinizde %100 İngilizce veya %30 İngilizce öğrencisi olduğunuz belirtiniz.

i. Kayıt olduğunuz bir dersin başka şubesine kaydınızı geçirmek için dilekçe vermeyiniz. Bu durumda meydana gelebilecek olası karışıklıklardan Bölüm sorumlu olmayacaktır.

j. Dilekçelerde “derse kabul edilmem durumunda diğer dersin çıkarılmasını istiyorum” gibi ifadeler kullanmamanız önemlidir. Ders silme işlemi sadece öğrenci tarafından yapılabilir. Bölüm dersi almanızı uygun görürse kabul etmekle yetkilidir. Bölüm tarafından web sitesinde de ilan edilen kabul listesi Fakülte Öğrenci İşlerine teslim edilir.

k. Dilekçeler her ders için ayrı ayrı incelenmektedir. Süre çok kısıtlı olduğu için özel istekler (bir dersin kabul edilmesi durumunda diğer dilekçenin göz ardı edilmesi gibi) gözden kaçabilir.

 Bunun için mutlaka almanız gereken dersler için dilekçe veriniz. Aksi takdirde beklenmedik çakışmalar olabilmektedir. Dilekçeyi verdikten sonra aynı saatte başka derse kayıt olduysanız ve dilekçeniz kabul edildiyse o saatteki dersi drop etmek sizin sorumluluğunuzdadır.

l. Kabul edilen kayıtların sisteme işlenmesi ÖİDB tarafından yapılmakta olup, kabul alındığı halde Bölümün yetkisi dışında oluşabilecek kayıt sorunları nedeni ile kayıt olamama durumunda lütfen Fakülte Öğrenci İşlerine ya da ÖİDB yetkililerine başvurunuz.

m. Zorunlu dersler ve çok şubeli seçmeli dersler için verilen dilekçelerde öğrencinin kayıt edileceği şube tüm şubelerin doluluk oranına göre Dekanlık veya Bölüm Başkanlığı tarafından belirlenecektir. Tüm şubelerin tam dolu olma durumunda ise öğrenciler Dekanlık ve Bölüm Başkanlığının uygun gördüğü şekilde dağıtılarak kaydedileceklerdir. Gün ve saat değişikliği olmayan şubelerde CRN seçimi Bölüm tarafından yapılacaktır. Bu yüzden boş yer olan dersler için lütfen CRN belirterek dilekçe vermeyiniz.